Demain on démenage


Chantal Akerman - Demà ens traslladem

Títol original: Demain on démenage
Títol en castellà/català: Demà ens traslladem
Directora: Chantal Akerman
País: França- Bèlgica
Producció: Paulo Branco, 2004
Guió: Chantal Akerman, Eric De Kuyper
Fotografia: Sabine Lancelin
Música: Sonia Wieder- Atherton
Muntatge: Claire Atherton
Interpretació: Sylvie Testud, Aurore Clement, Jean-Pierre Marielle, Natacha Régnier, Lucas Belvaux, Dominique Reymond, Elsa Zylberstein
Durada: 112 minuts
Versió: original francesa
Format: 35 mm
Distribució: Gemini Films, Paris
Edició de la Mostra: 12ª Edició – 2004
Secció: Clàssiques de la Mostra
Sinopsi: Charlotte, una jove soltera, tracta de guanyar-se la vida com a autora independent escrivint novel·les eròtiques per encàrrec, malgrat que la seva existència té molt poc a veure amb els arguments dels seus llibres. La mort del seu pare provoca un trasbals a la seva vida, que canviarà radicalment amb l’arribada de la seva mare, que envaeix el seu apartament amb totes les seves pertinences, inclòs un piano i els seus alumnes.
Aviat s‘adonen que l’espai és massa petit per a la convivència i decideixen comprar un pis nou i vendre el dúplex on viuen. Les peripècies comencen amb els nombrosos visitants, futurs compradors del pis, i la història bascula entre la sàtira i la tragicomèdia. Chantal Akerman es reconeix en la protagonista d’aquesta comèdia i confessa el seu vessant còmic, burlesc en la vida quotidiana. Incapaç de donar una definició definitiva del seu film, Chantal Akerman elabora un llista de paraules variades, com “aurora”, “cançó” “llibertat”, “subversió”, “puresa”, “mamà”, etc.., que són una bona mostra de les seves intencions en la realització d’aquesta obra inclassificable. Com a conclusió, afirma que a la pel·lícula hi ha múltiples estrats de significació que no pot de moment afirmar de forma clara i definitiva. Reconeix que hi ha moltes coses que se li escapen a ella mateixa i que, contràriament al que es pensa la majoria de vegades, l’autora, o l’autor, no controla el que diu en les seves obres.